Eurosnack S.A. osiągnał 3,3 mln zł przychodu w pierwszej połowie roku. II kwartał 2010 przyniósł Spółce 1,66 mln zł przychodu

Chorzów, 11 sierpnia 2010r. – EUROSNACK S.A. – notowany na NewConnect producent chrupek i biszkoptów sprzedawanych pod markami Chrupcie i Lajkonik zanotował w II kwartale 2010r. 3-procentowy wzrost swoich przychodów w stosunku do analogicznego okresu w roku ubiegłym (z 1,61 do 1,66 mln zł). Pierwsza połowa roku była udana dla Spółki, przyniosła bowiem 3,3 mln zł przychodu, co oznacza 5 proc. wzrostu w odniesieniu do tego samego okresu w 2009 roku.


W czerwcu Eurosnack osiągnął rekord sprzedaży w całej historii firmy. Stale rosnące przychody stopniowo pokrywają stratę netto, którą poniosła Spółka przed przekształceniem oraz zmianą modelu biznesowego.


- „Mamy podpisane kontrakty długoterminowe z odbiorcami. W większości są to duże sieci handlowe jak np. Carrefour Polska. W drugim kwartale 2010 wygenerowaliśmy 1,66 mln zł przychodu ze sprzedaży netto. W porównaniu do ubiegłego roku jest to wzrost o 3,1 procent. Jesteśmy zadowoleni, ponieważ przychody Eurosnack stale rosną. W pierwszym kwartale nasz wynik netto wyniósł ponad 67 tys. złotych. Drugi kwartał był trudny dla całej branży. Szczególnie okres maja i czerwca z powodu licznych powodzi w kraju, zahamował dynamikę wzrostu. Powodzie spowodowały także spadek marży oraz podniesienie cen na surowce oraz opakowania. Pomimo tych niełatwych warunków rynkowych udało nam się zmniejszyć stratę netto w stosunku do II kwartału ubiegłego roku aż o 27 procent. Tę znaczącą różnicę widać dokładnie w przypadku porównania pierwszej połowy tego oraz 2009 roku. W tym ujęciu nasz zysk netto wzrósł ponad sześciokrotnie. Udało nam się to osiągnąć w ciągu jednego roku.” – mówi Mariusz Spirkowicz, Prezes Zarządu Eurosnack S.A.

Spółka w połowie lipca informowała o rozszerzeniu współpracy z brytyjską siecią Tesco Polska sp. z o.o.. Eurosnack dystrybuuje do małych i średnich sklepów tej marki kolejny swój produkt pałkę kukurydzianą.

 - „Rozszerzenie współpracy z Tesco to dla spółki sygnał zaufania sieci handlowych. Współpracujemy także z siecią Carrefour, która ma wiele pomysłów na własne marki. Pałka czy inaczej chrupka kukurydziana to produkt cieszący się powodzeniem oraz sympatią dzieci i młodych rodziców. Nie zawiera glutenu, co jest znaczące dla osób chorych na celiakie i przebywających na diecie bezglutenowej. Mało takich produktów jest dostępnych w Polsce. Niedawno chrupka kukurydziana osiągnęła kolejny sukces: została wybrana właśnie przez sieć Carrefour Polska do projektów pod marką własną Disney.” – opowiada Mariusz Spirkowicz, Prezes Zarządu Eurosnack S.A.


WYBRANE DANE FINANSOWE

WYSZCZEGÓLNIENIE

II kwartał
Okres od 1.04.2010
do 30.06.2010

II kwartał
okres od 1.04.2009
do 30.06.2009

Narastająco
okres od 1.01.2010
do 30.06.2010

Narastająco
okres od 1.01.2009
do 30.06.2009

Przychody netto ze sprzedaży 1 662 584,54 1 613 089,14 3 328 974,91 3 174 008,14
Amortyzacja 69 571,56 18 233,10
85 468,19
31 807,90
Zysk/strata na sprzedaży -67 601,36 -150 605,82 - 4 188,38 -248,616,20
Zysk/strata na działalności operacyjnej -95 728,90 -145 428,01 -25 740,87 -325 700,80
Zysk/strata brutto -117 534,13 -149 315,32 -50 564,99
-332 721,26
Zysk/strata netto -117 534,13 -149 315,32 -50 564,99
-332 721,26